18 March 2010

Kenapa Perlu Keluar, Takutkah Hah!!

Assalamualaikum wrb dan salam sejahtera.

Saya seronok bila tingu perbahasan di dewan parlimen pada hari ini 17 Mac 2010. Kenapa seronok...... baca cerita di bawah!! Hehehhe


Hari ini dalam ucapan sulong MP Bayan Baru Datuk Zahrain secara live membuat kejutan dengan mendedahkan bagaimana Anwar Ibrahim menipu dan bohong wakil-wakil rakyat di dalam Pakatan Rakyat ketika projek 16 September yang dilakukannya untuk menjatuhkan kerajaan BN ketika itu dipimpin oleh Pak Lah .

Zahrain mendakwa bahawa MP-MP Pakatan ketika itu diberitahu bahawa YDP Agong sedang menunggu di Istana untuk mendapatkan kenyataan jumlah Ahli Parlimen BN yang melompat bagi membolehkan pihak pembangkang membentuk kerajaan . Selain itu, katanya YDP Agong merestui Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri yang keenam . Dakwanya lagi , mereka juga disogokkan cerita kononnya Panglima Angkatan Tentera dan tentera memberi sokongan pembentukan kerajaan oleh Pakatan diketuai Ahli Parlimen Prmtg Pauh .

Pendedahan terbaru Zahrain ini membuatkan dewan kecoh seketika dengan panglima2 Anwar seperti Tian Chua & Gobala bangun pertikai pendedahan Zahrain dan MP BN pulak membantah pertikaian mereka ini . Ketika itu , riak wajah Anwar memang merah padam dan beliau tidak tahu nak berkata apa-apa lagi lalu tiba-tiba kelihatan mahu meninggalkan dewan ketika Zahrain membuat pendedahan.

Yang syok itu , ketika Anwar mahu cabut lari, MP - MP BN menjerit "jangan keluar, jangan keluar" ketika melihat tindakan Anwar keluar dewan.

Jadi, sebenarnya Anwar Ibrahim @ Pak Sheikh Prmtg Pauh ini bukanlah hebat mana pun. Tak perlu takut pun dengan Pak Sheikh ini kerana dia pun manusia. PB pun kadang-kadang hairan masih lagi ada pemimpin2 UMNO takut untuk hantam & krititik Anwar Ibrahim ini .Anwar hanya berani dihadapan penyokongnya saja kerana mereka ini akan percaya bulat-bulat apa yang Anwar cakap walaupun benda itu tak betul pun dan hanya spin semata-mata.

Sumber : Pejuang Bangsa (http://sejarahmelayu.blogspot.com/)

Related Posts with Thumbnails